PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. PRZYJAŹNI POLSKO-WĘGIERSKIEJ W PRZEWODOWIE PODUCHOWNYM

II moduł projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” - zrealizowany

Uczniowie klasy II ukończyli zadania w module II zimowym – „MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU”.

Zrealizowali następujące zadania:

  1. Po przeczytaniu „Zaczarowanej zagrody” A. i Cz. Centkiewiczów pracowali w lekturnikach. Uzupełniali metryczkę książki. Rysowali głównego bohatera oraz wybraną przygodę. Wspólnie tworzyli plan wydarzeń. Oglądali filmy edukacyjne: "Na Antarktydzie" i "10 ciekawostek o pingwinach".
  2. W sali zorganizowaliśmy wystawkę „ Na Antarktydzie” związaną z lekturą „Zaczarowana zagroda”. Na płycie styropianowej umieściliśmy pingwiny wykonane z rolek papieru. Na wystawce znalazły się też ilustracje innych zwierząt zamieszkujących Antarktydę . Paski papieru z niszczarki imitowały śnieg.
  3. Każde dziecko wykonało samodzielnie „Eko bałwanka” używając różnorodnych odpadów segregowanych, które nadają się do recyklingu. Powstały bałwanki z rolek papieru, elementów kartonu, kolorowego papieru oraz papierowych pasków z niszczarki.
  4. Zadania ekologiczne w tym module powiązaliśmy z następującymi działaniami:
    • Po wysłuchaniu opowiadania „ Mała chmurka w krainie śniegu” - „Burza mózgów” – Jak można uratować świat przed ociepleniem klimatu?
    • Obejrzenie filmów edukacyjnych „Efekt cieplarniany” oraz „Potężne lodowce pękają przed kamerą””. Omawialiśmy zagadnienie efektu cieplarnianego i jego wpływu na topnienie lodowców oraz zmniejszenie opadów śniegu.
    • Zabawy badawcze – „Laboratorium badania śniegu/lodu?”. Uczniowie badali śnieg oraz lód za pomocą wszystkich zmysłów: wzroku, węchu, smaku, słuchu oraz dotyku. Następnie zapisywali swoje spostrzeżenia w kartach pracy.
    • Wykonanie pracy plastycznej „Wyturlaj bałwana”. Każde dziecko otrzymało kartę pracy z zaszyfrowanym bałwanem. Po rzuceniu kostką, rysowało elementy bałwana zgodnie z ilością wyrzuconych oczek. Sylwetę kolorowało wg własnego pomysłu.
    • Utrwalenie piosenki pt. „Ekologiczne reggae”.
    • Obejrzenie filmu edukacyjnego „Segregujmy odpady, to się opłaca nam wszystkim”.
    • Po obejrzeniu filmu rozmawialiśmy na temat recyklingu. Uczniowie wykonali prace techniczne -pingwiny i bałwanki z materiałów odpadowych.
    • Pogadanka „Jesteśmy eko”.

Pełni energii i zaangażowania z niecierpliwością czekamy na kolejny moduł wiosenny.

Pozdrawiamy serdecznie wszystkie czytające klasy!