PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. PRZYJAŹNI POLSKO-WĘGIERSKIEJ W PRZEWODOWIE PODUCHOWNYM

Wycieczka do Białowieży - 24.09.2019

Dnia 24 września 2019 r. odbyła się zorganizowana przez p. Agnieszkę Zabielską wycieczka do Białowieży. Wyjazd został ufundowany przez Ministra Środowiska – Pana Henryka Kowalczyka. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klas: VIII, VII, III oraz IVPunktualnie o godzinie 7:00 rano wyruszyliśmy autokarem w kierunku naszej wyprawy. Białowieża przywitała nas piękną pogodą. Pierwszym punktem zwiedzania był Rezerwat Pokazowy Żubrów. Zwierzęta w Rezerwacie eksponowane są w warunkach półnaturalnych, w dużych zagrodach pokrytych naturalną roślinnością. W rezerwacie, w warunkach zbliżonych do naturalnych, eksponowane są żubry, koniki polskie typu tarpana, łosie, jelenie, sarny, dziki, żubronie (krzyżówka żubra z bydłem domowym), wilki i ryś. Nam oczywiście udało się zobaczyć wszystkie zwierzęta. Rezerwat pokazowy jest znaczną atrakcją turystyczną, służy również edukacji przyrodniczej. Dzięki uprzejmości Dyrekcji Parku mogliśmy się bardzo dużo dowiedzieć o mieszkańcach rezerwatu od pracowników, którzy byli naszymi przewodnikami w czasie wędrówki po Rezerwacie.

Następnie udaliśmy się do Pałacowego Parku założonego przez Cara Piotra I z osobliwymi okazami drzew i krzewów oraz ciekawą drewnianą architekturą. Po obiedzie i spacerze udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczo-Leśnego Białowieskiego Parku Narodowego Najstarszy polski park narodowy posiada najnowocześniejsze muzeum przyrodnicze w Polsce. Dumą tego muzeum jest stała wystawa puszczańskiej fauny i flory oraz historii działalności człowieka na terenie Puszczy Białowieskiej stanowiąca prezentacje multimedialną. Składa się ona z 18 dioram, każda poświęcona innemu zagadnieniu. W realizacji dioram wykorzystano wiele środków ekspresyjnego wyrazu: światło sceniczne, naturalne odgłosy ssaków, ptaków, wielkoformatowe fotografie, modele. Ponad to zwiedzający ma stały, szybki dostęp do dodatkowych informacji i dźwięków, który zapewniają komputery wyposażone w ekrany dotykowe tzw. kioski multimedialne. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu z mnóstwem wrażeń i ochotą na następną wyprawę.

Pragniemy złożyć serdeczne podziękowania Panu Ministrowi Henrykowi Kowalczykowi. To dzięki Pana wsparciu finansowemu wycieczka ta była możliwa do zorganizowania.