PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. PRZYJAŹNI POLSKO-WĘGIERSKIEJ W PRZEWODOWIE PODUCHOWNYM

Wycieczka szkolna nad morze - 13.06.2018

13 czerwca 2018 r. pojechaliśmy na trzydniową wycieczkę w okolice Mierzei Wiślanej. W wycieczce brały udział dzieci z klas: II, III i IV naszej szkoły. Grupą opiekowały się Panie: A. Polańska, E. Filipkowska, D. Żbikowska oraz organizatorka wycieczki, A. Piecychna. Całą wyprawą kierował Pan Tomek - pilot wycieczkowy.

Miejscem docelowym naszej wycieczki był Gdańsk. W Gdańsku spotkaliśmy się z tamtejszym przewodnikiem i spacerowaliśmy po Głównym Mieście. Zobaczyliśmy m.in. fontannę Neptuna, Żurawia, Kościół Mariacki. Byliśmy zakwaterowani w pensjonacie Artemida, w Karwii pod Władysławowem. Otrzymaliśmy pokoje kilkuosobowe, z czego wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni.

Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy w stronę Helu. Spacer z pilotem ulicą Wiejską, na której zachowały się charakterystyczne dla Helu, chaty rybackie. Następnie przeszliśmy przez Rejon Umocnień Helu i dalej w stronę cyplu, gdzie wody Zatoki Gdańskiej łączą się z wodami Morza Bałtyckiego. Głębokość morza przy samym cyplu to 60 m! Tak gwałtowny uskok powoduje, że jest to miejsce unikatowe w skali Europy. Powracaliśmy do portu promenadą nad zatoką. Odwiedziliśmy helskie Fokarium. W czasie wolnym zakupiliśmy pamiątki. Następnie przejechaliśmy do Władysławowa. Tam krótki spacer Aleją Gwiazd Sportu. Przy Alei stoi 14 skalnych płyt symbolizujących 14 ośmiotysięczników, które zdobyli Polacy. W drodze powrotnej zobaczyliśmy latarnię morską w Rozewiu, a następnie Gwiazdę Północy – pomnik, wyznaczający najdalej wysunięty na północ, punkt Polski. Wg planu wróciliśmy do pensjonatu. Wieczorem, z chętnymi uczniami, poszliśmy jeszcze na spacer, na plażę. Dużo radości i niespodzianek sprawiło nam zmierzenie się z nadpływającymi do brzegu falami morskimi, przez które próbowaliśmy przeskakiwać.

Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy o życiu nad Bałtykiem. Wycieczka nauczyła nas samodzielności i odwagi. Chętnie wrócilibyśmy nad polskie morze, aby przeżyć jeszcze raz tę wspaniała, radosną przygodę.